Väzby ju spájali aj so Slovenskom. Navštívila Bratislavu, Trenčianske
Teplice, priatelila sa so slovenským hercom Ivanom Palúchom, s ktorým sa
stretla pri nakrúcaní v roku 1969.
V pondelok 25. októbra uplynie 90 rokov od jej narodenia.
Annie Girardotová sa narodila 25. októbra 1931 v Paríži. Druhú svetovú
vojnu prežila s matkou a bratom v Normandii. Už ako dieťa chcela hrať,
ale rovnako ako jej matka sa najskôr stala zdravotnou sestrou. Popri
práci navštevovala dramatické kurzy, neskôr začala študovať herectvo na
konzervatóriu v Paríži. Keď v roku 1956 zažiarila na doskách parížskej
Comédie Francaise, básnik Jean Cocteau sa o herečke vyjadril ako o
najväčšom talente povojnovej éry.
V tom istom roku sa stala laureátkou Ceny Suzanne Bianchettiovej ako
herecký objav za úlohu Gisely, ktorá pomáha trojici študentov vydierať
profesora v dráme Muž so zlatými kľúčmi (1956). O dva roky neskôr si
zahrala v klasickej kriminálke Maigret kladie pascu.
Taliansky režisér Luchino Visconti herečku obsadil do hlavnej úlohy –
spolu s Alainom Delonom – v sociálnej dráme Rocco a jeho bratia (1960), v
ktorej si zahrala nešťastnú milánsku prostitútku Nadiu. Film bol
prelomovým nielen v jej profesionálnom, ale i súkromnom živote – jeden z
hereckých partnerov Renato Salvatori sa stal jej osudovým mužom.
Do úspešného filmu Stalo sa v Turíne obsadil herečku režisér Mario
Monicelli v roku 1963. Medzinárodné ocenenie v podobe Volpiho pohára na
Medzinárodnom filmovom festivale (MFF) v Benátkach jej priniesla rola
osamelej Kay, prežívajúcej krátke citové vzplanutie k francúzskemu
hercovi v komornej melodráme podľa románu Georgesa Simenona Tri izby na
Manhattane (1965).
Objavila sa vo filme Dillinger je mŕtvy, ktorý v roku 1969 nakrútil
Marco Ferreri. V tom istom roku dokončil svoju snímku Čoskoro bude
koniec sveta režisér Aleksandar Petrović – a práve pri nakrúcaní tohto
filmu z prostredia srbského vidieka sa Girardotová stretla s Ivanom
Palúchom. Od začiatku si rozumeli a ako spomínal Ivan Palúch, kráčali
spolu po koberci na filmovom festivale v Cannes. Stretli sa opäť po páde
železnej opony v roku 1989.
V ďalšom umelecky ladenom filme Stará Panna z roku 1970 bol Girardotovej
hereckým partnerom Philippe Noiret, s ktorým sa na plátne stretla
viackrát.
Pôsobivý výkon ocenený Césarom potvrdila herečka aj v úlohe renomovanej
lekárky v psychologickej dráme Najcennejšie čo mám (1976) v réžii Luca
Bertucelliho. V ďalšom roku stvárnila hlavnú hrdinku tragického príbehu
Prežiť si svoje peklo.
Netradične pôsobí spojenie Girardotovej s komikom Louisom de Funésom.
Komédia Ani z voza, ani na voz, ktorú nakrútil v roku 1978 Claude Zidi,
však patrila medzi divácky obľúbené. Rovnako si srdcia divákov
Girardotová získala ako energická emancipovaná policajná vyšetrovateľka v
dráme Nežné kura (1978), kde jej opäť sekundoval Philippe Noiret.
Režisér Philippe de Broca sa rozhodol postaviť na tejto hereckej dvojici
aj pokračovanie príbehu, tento raz však už vo výrazne komediálnom
ladení a s názvom Ukradli torzo Jupitera (1980). Medzitým však
Girardotovú obsadil do komédie Sukničkár (1979) ako jednu z manželiek
klavírneho virtuóza (Jean Rochefort). Z roku 1979 pochádza aj ďalší
úspešný film a hviezdnym hereckým obsadením Cesta Rím – Neapol
neprejazdná.
V 80. rokoch herečka zmiernila pracovné tempo. Neskôr sa však dočkala
ďalších úspechov. Filmovú cenu v podobe Cézara pre herečku vo vedľajšej
úlohe jej vyniesol film Bedári 20. storočia (1995) - snímka, ktorá
preniesla motívy známeho románu Victora Huga do 20. storočia. Rovnakú
cenu získala Girardotová aj za film Pianistka (2001) - jeho literárnou
predlohou bola kniha rakúskej nositeľky Nobelovej ceny Elfriede Jelinek.
Vo vyššom veku Annie Girardotová trpela Alzheimerovou chorobou. Zomrela 28. februára 2011 v rodnom Paríži, kde je aj pochovaná.
Annie Girardotová napísala aj spomienkové knižky Horúca krv a Odchody a
návraty. Slovenskí diváci si ju spájajú s hlasom českej herečky Věra
Galatíkovej, ktorá ju dabovala vo väčšine filmov uvádzaných v
Československu.